Training

Het doel

De kracht van mindfulness

Je ervaart meer rust in je hoofd en je komt lekkerder in je vel te zitten. Door opnieuw contact te maken met je lichaam, gedachten, gevoelens en rust en stilte in jezelf te ervaren, laat je makkelijker moeilijkheden los. Je kunt meer accepteren dat het leven is zoals het zich ontvouwt, in plaats van te willen sturen en controleren. Je hebt meer oog voor en kunt meer genieten van dagelijkse kleine dingen. Mindfulness heeft een positief effect op je gezondheid, je voelt je tevredener, gelukkiger.

↑ terug naar boven

Omschrijving

Omschrijving van de training:

De kracht van mindfulness is een ervaringsgerichte praktische training, waarin je de vaardigheden leert om in aandacht te zijn. We volgen dezelfde structuur en inhoud zoals ontwikkeld is in de MBSR en MBCT. Zo oefenen we tijdens de bijeenkomsten geleide meditaties, zittend, liggend en in beweging. Op deze manier ontwikkel je inzicht in jezelf en concentratie en aandacht.
Lees verder »

↑ terug naar boven

Achtergrond

Achtergrond van de training:

De kracht van mindfulness is gebaseerd op de Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) door John Kabat-Zinn en de Mindfulness Based Cognitive Therapie ( MBCT) door o.a. Mark Williams. Deze mindfulness trainingen zijn ontwikkeld voor mensen die veel last ondervinden van chronische ziekte, pijn, depressie en burnout.

↑ terug naar boven

Visie van de trainer

Visie van de trainer:

Ik verzorg een efficiënte training, die laagdrempelig is. Zodat je naast een actief leven, waarin je last kunt hebben van stress of andere moeilijkheden, mindfulness kunt leren. Zoals vermeld in de omschrijving, blijven de structuur en inhoud van MBSR, MBCT van kracht, echter de mindfulness oefeningen zijn korter, zodat je ze gemakkelijker kunt toepassen tijdens je werk of vrije tijd. We volgen hierin het nieuwste boek van Mark Williams en Danny Peman, ‘Mindfulness, een praktische gids om rust te vinden in een hectische wereld’. Zodat je thuis met dezelfde oefeningen verder kunt. Ik werk graag met kleine groepen tot, om persoonlijke aandacht te waarborgen voor ieders leerproces en je voelt je snel vertrouwd en op je gemak met elkaar. Iedereen leert vanuit de ervaring, maar mensen zijn verschillend. Na een wekelijkse training van 5 of 7 bijeenkomsten heb je een stevige basis gelegd om zelfstandig met mindfulness verder te gaan en het te integreren in je leven. Zoals Mark Williams lachend zegt: ” Whatever works”!

↑ terug naar boven

Positieve effecten

Positieve effecten van mindfulness:

* Je kunt rustiger, beter omgaan met stressvolle situaties.
* Je voelt je beter in balans, je hebt meer zelfvertrouwen.
* Je handelt met meer focus en daardoor effectiever.
* Je bent beter in staat ‘bij jezelf ‘te blijven, zonder je daar vervelend over te voelen.

↑ terug naar boven

Reacties van deelnemers

De kracht van mindfulness,

“Ik voel me rustiger in de dagelijkse drukte en mijn vrouw zegt dat ik veel geduldiger ben geworden”.

“Vaak had ik een onbestemd  gevoel van spanning en dat is nu weg. de mindfulness oefeningen zijn onderdeel van mijn leven geworden”.

“Het heeft me geholpen om meer te focussen op wezenlijke, belangrijke momenten en gevoelens”.
Lees verder »

↑ terug naar boven